Ponešto o meni i nagovor na čitanje




Foto: iz privatne arhive


Bok, ja sam Lana. Volim čitati. Mnogo. Knjige čitam detaljno i volim pisati citate i svoje dosjetke u posebnu bilježnicu za čitanje. Možda je ovo previše za sam uvod, ali je dovoljno. Dovoljno da uvidite da je posrijedi pravi knjiški crv – bookworm.

Dvadeset osam mi je godina i živim u Zagrebu od rođenja. Zagreb je moj najdraži grad na svijetu i obožavam njegovu historičnost i vibrantnost. Najdraže su mi šetnje centrom na sunčan dan. Volim odlaske u kvartovsku knjižnicu ili kupovinu knjiga u nekoj od gradskih knjižara. Veselim se malim stvarima, makar to bila samo jedna stranica pročitane knjige u hektičnome danu.

Moja najveća motivacija u životu jesti biti uspješan u onome što radiš. Iako sam magistra filozofija i bibliotekarstva, odabrala sam okušati se u karijeri knjižničarke. Trenutno sam u potrazi za stalnim zaposlenjem i jedva čekam provoditi i profesionalno vrijeme u okruženju knjiga (ne samo kod kuće). Najveća motivacija za studij bibliotekarstva, nakon studija filozofije, bila mi je činjenica da ću raditi ono što volim. A smatram da svi trebaju ići za onim što vole, makar bilo teško ostvarivo. Svaki trud i napor se uvijek isplate.

Želite li znati što me zapravo pokreće? Činjenica da sam nečiji život upotpunila i učinila ga boljim. Makar sitnicama, ili običnim osmijehom upućenom neznancu.

Volim vidjeti promjenu, čak i neznatnu. Promjenu prema boljem. Kad govorimo o knjigama, volim vidjeti ljude koji čitaju. Ljude koji čitaju raznovrsne knjige i diskutiraju o njima. Okupljaju se u Bookclubovima, na književnim sajmovima, predstavljanjima i manifestacijama. Samo je bitno da čitate i da ste se pokrenuli u smislu kreiranja vašeg boljeg „Ja“. Rad na sebi je nuždan, a čitanje je najbolja aktivnost prema boljem „Ja“ koju sebi možete pokloniti.

Odredite prioritete, počnite čitati i držite se cilja! Nikome nije lako neprestano čitati, ali tu postoje brojni alati koji vam mogu pomoći kako da dosegnete svoj čitalački cilj. Postoje aplikacije Goodreads, Storygraph itd., koje vam mogu pomoći da postanete strastveni čitatelj. Ako više volite pratiti svoje čitalačke pohode u fizičkom obliku, pripremite bilježnice ili dnevnike čitanja, koji su prisutni na tržištu.

Okružite se sebi sličnima, knjigoljupcima; ukoliko i vi sami volite čitati. Težite višem, boljem; to se ne odnosi samo na čitanje. Kultura, čitanje obogaćuju čovjeka; a vi ste dio svega toga. Učinite korak naprijed prema prosvjećenosti, napretku i naobrazbi – stoga, čitajte!

Primjedbe

Popularni postovi